Muziek 'uit elkaar halen' (lees beschrijving aub)

Ik ben op zoek naar goedkope/gratis (liefst gratis uiteraard) software die van muzieknummers (mp3's) alle 'stukken' uit elkaar kan halen. Dus de beat, de high hats, de gitaar, de basgitaar, enzovoorts.. Iemand bekend met een programma als deze? Links aub! bvd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is niet echt een antwoord, dus vandaar bij de reacties. het is idd niet mogelijk om muzieksporen uit elkaar te halen, zolang je niet beschikt over de master-tracks(studio-sporen) het enige is alles op gehoor uitschrijven, kost tijd. maar het klopt dan wel :) (eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja dat dacht ik al ergens... lol.. Ik heb een keer gehoord dat er wel ergens een soort programma is, maar dat zou dan weer een rib uit m'n lijf moeten kosten, haha.. Toch blijf ik het ook ergens wel een ietwat apart verhaal vinden; hoe kan een computer die geluiden uit elkaar houden ; ) (En zonder te vervormen...)
Goed, bedankt voor je reactie in ieder geval ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik ben verder totaal niet muzikaal aangelegd (hou alleen heel veel van muziek ^^ , dus uitschrijven zal niets voor mij zijn :) (Kan namelijk ook niet met fruityloops om bijvoorbeeld; terwijl je daar hele gave dingen mee kan maken)

Het beste antwoord

Ik zou zo'n programma ook wel willen hebben! Maar ik vrees toch echt, dat het niet bestaat. Het kan technisch niet, omdat je nooit het geluid van b.v. de gitaar eruit kunt filteren, zonder het geluid van de basgitaar volledig te verminken. Het blijft dus gewoon gepruts. Alleen met midi files kan het, omdat die anders zijn opgebouwd. Maar daar zul je vast geen behoefte aan hebben.

Ik raad je aan om eens te googelen op karaoke files. Er staan tientallen vragen van mensen op forums, hoe je die zelf kunt maken, en het antwoord is altijd hetzelfde. Het kan gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik inderdaad al ;) Hehe... Thanks voor je antwoord...!

Andere antwoorden (2)

Ik ben altijd tevreden over NCH
Veel dingen kan je gratis proberen. Dus als je niet gelijk het goede programma heb gevonden kan hè gewoon gratis de andere proberen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Audacity zou je wellicht beetje kunnen helpen.
Verder is in de studio alles met verschillende sporen opgenomen waarschijnlijk, en daar uiteindelijk 1 nummer van gemaakt met verschillende instrumenten door elkaar heen.

Het is niet mogelijk elk instrument uit elkaar te halen (tenminste, niet voor zover ik weet).
Maar met audacity kom je al een heel eind denk ik, je kunt stukjes ''knippen'' e.d.

Groetjes! En linkje komt eraan